Elektrikli Mobilite

FIAT’ın elektrikli araçları hakkında merak ettiğiniz her şey

%100 Elektrik
Hybrit
Topolino
%100 Elektrik
500e
%100 Elektrik

İkonik ve %100 Elektrikli. Daha iyi bir birleşim olabilir mi?

Elektrikli ürün yelpazemizde yeni 500 ve Topolino'yu bulacaksınız. Modellerimiz %100 elektrikli olağanüstü bir sürüş deneyimi sunuyor; her biri kendine özgü karaktere, güncel özelliklere ve kendi alanında en son teknolojiye sahip!

Elektrikli Sürüşü Keşfet

Elektrikli bir otomobil kullanmanın sağlayacağı faydaları biliyor musunuz? Videoları
izleyin ve elektrikli mobilite hakkında kafanıza takılan başlıca soruların yanıtlarını hemen bulun.

Elektrikli Araç Bakımı

CO2 Emisyonu

Frenleme

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR HAKKINDA

    

Elektrikli araçlar, batarya paketinin büyüklüğü, elektrik motoru sayısı, elektrik motorunun gücü ve elektrik motorunun tipine göre çeşitlilik göstermektedir.
Batarya paketinin büyüklüğü kWh (kilowatt saat) cinsinden ifade edilir. Elektrikli araç bataryasının kWh değerinin artması, tam dolu batarya ile daha uzun menzil sürülebileceğini ifade eder.
Diğer bir tanımlama ise kW (kilowatt) yani elektrik motorunun performansını ifade eden güç birimidir. Bu değer ne kadar büyükse ilgili aracın performansı o kadar yüksek olacaktır. Performans, 0-100 km/h hızlanma süresi ve aracın çıktığı maksimum hız olarak ifade edilebilir. Farklı marka ve model araçları mukayese ederken araçların ağırlıkları da performansa etki eder.

     

Elektrikli araçlarda güç ünitesi olarak sadece elektrik motoru bulunmaktadır. Elektrikli araca güç vermek için bulunan elektrik motoru; enerjisini Elektrikli araç bataryasından almaktadır. Batarya enerjisi bittiğinde, bir enerji kaynağına bağlanarak şarj edilmelidir.
Hibrit araçlarda ise elektrik motoruna ilave olarak içten yanmalı motor olarak ifade edilen benzinli ya da dizel motor bulunmaktadır. Bu iki güç ünitesi birbirlerini en iyi şekilde destekleyecek şekilde çalışmaktadır. Hibrit aracın bataryası bitmiş olsa bile, yanma ile enerji oluşturan içten yanmalı motorun sağladığı enerji ile yoluna devam edebilmektedir. Hibrit araçlar da kendi içinde sınıflandırılmakta olup, elektrikli sürüş yeteneği bakımından elektrikli araca en yakın olan türüne PHEV yani şarj edilebilir hibrit denir.

     

Elektrikli araçların, içten yanmalı araçlara göre avantajlarını 3 ana başlıkta sıralayabiliriz.
1. Elektrik motorları, içten yanmalı motorlara göre daha verimli çalışabilmeleri sebebiyle, ortaya çıkan gücün çok daha büyük kısmını hareket enerjisine dönüştürmektedir. Öte yandan hareket halindeki aracın yavaşlatılması ya da durdurulması sırasında sahip olduğu kinetik enerjiyi, yeniden kullanmak üzere dönüştürüp, depolayabilmektedir. Böylelikle sürüş maliyetleri içten yanmalı motorlu araçlara göre daha düşük olmaktadır.
2. İçten yanmalı motorlarda yanma sonu çıkan emisyonlar küresel ısınma ve iklim değişiklikleri üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Elektrikli araçlar ise ideal koşullarda elde edilmiş elektrik enerjisini daha verimli şekilde hareket enerjisine dönüştürmektedir.
3. Elektrik motorları tasarımları gereği, her koşulda en yüksek tork performansını kullanıcının hizmetine sunabilmektedir. Bu performansı ortaya koyarken sessiz ve titreşimsiz çalışması da sürüşten alınan keyfi artırmaktadır. Böylelikle elektrikli araçlar sayesinde hem daha yüksek verim, hem de esnek, kademesiz, konforlu ve emniyetli bir deneyimi elde edilir.

    

Atmosferdeki sera gazlarının oranı, sanayi devrimi sonrasında artmaya başlamış, karbondioksit oranı %40’lık bir artış göstererek 280 ppm’den 394 ppm’e ulaşmıştır. Hükümetlerarası İklim Değişikliği Paneli’ne (IPCC) göre karbondioksit oranındaki artış öncelikle fosil yakıt kullanımından kaynaklanmaktadır. Elektrikli araçlar, sürüşten kaynaklanan emisyon salınım değerini sıfıra düşürerek çevreci ve doğa dostu bir kullanım sağlar. Bunun yanında, elektrikli araçlar son derece ekonomiktir. ÖTV ve MTV gibi vergiler elektrikli araçlarda içten yanmalı araçlara göre daha düşüktür. Ayrıca elektrikli araçların şarj maliyetleri ve bakım giderleri içten yanmalı motorlu araçlara göre daha düşüktür.

    

Elektrikli araçların kapalı otoparklara girmesinin önünde bilinen herhangi bir engel yoktur.